|
Sugriežtino automobilių taršos ribas
Europos Parlamentas (EP) trečiadienį sugriežtino naujų Europoje parduodamų automobilių taršos ribas. Europarlamentarai pritarė, kad iki 2030 m. atitinkamai 37,5 proc. ir 31 proc. sumažėtų automobilių ir vanų išmetamo anglies dvideginio kiekis palyginti su 2021 m. lygiu. EP taip pat pritarė vidutinio laikotarpio tikslui – iki 2025 m. sumažinti naujų automobilių ir furgonų išmetamą anglies dvideginio kiekį 15 proc. palyginti su 2021 m. Transporto sektoriuje išskiriama beveik 30 proc. viso Europos Sąjungos išmetamo anglies dvideginio kiekio. Keleivinio transporto priemonių išmetamo anglies dvideginio kiekis skiriasi priklausomai nuo transporto rūšies. Lengvieji automobiliai yra didžiausi teršėjai – kelyje išskiria 60,7 proc. anglies dvideginio kiekio. Tai sumažinti galima dviem būdais: didinti degalų naudojimo efektyvumą arba keisti iškastinį kurą aplinkai draugiškesnėmis alternatyvomis. Šuo metu 52 proc. Europos automobilių varomi benzinu, 37 proc. dyzeliniu kuru. Elektra varomų automobilių Europoje daugėja, tačiau nepakankamai sparčiai. 2017 m. jų parduota 51 proc. daugiau nei 2016 m. Vis dėlto jie sudaro tik apie 1,5 proc. registruojamų naujų automobilių. Parlamentas patvirtino nuostatą, pagal kurią automobilių gamintojai, pažeidę šias taisykles, bus baudžiami. Gamintojai, kurie iki 2025 m. gerokai viršys netaršių automobilių gamybos tikslus, būtų apdovanoti papildomais anglies dvideginio kreditais. Europos Komisija įpareigota vykdyti naujų automobilių anglies dvideginio ribų atitikimo stebėseną, taip pat iki 2023 m. įvertinti būtinybę sukurti europinę naujų automobilių testavimo kelyje procedūrą, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui nustatant teršalų kiekį.
„P. n.“ informacija
|