Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Kretingos rajono savivaldybė, Klaipėdos apygardos teismui priėmus sprendimą, kad sutartis dėl Sporto ir sveikatingumo centro statybų yra negaliojanti, šiuo metu yra sudėtingoje situacijoje, tačiau Savivaldybės administracija deda visas pastangas ir imasi visų galimų teisinių priemonių, kad ginčas su Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) būtų išspręstas taikiai. Šiuo metu teismo sprendimas nėra įsiteisėjęs. Savivaldybės administracija, konsultuodamasi su teisininkais, parengė ir liepos 29 dieną pateikė apeliacinį skundą, kurį Klaipėdos apygardos teismas priėmė.

Administracijos direktorius Virginijus Domarkas: „Tikiu, kad ilgai laukto Sporto ir sveikatingumo centro statybos finansavimas bus tęsiamas“.

Dvi prieštaraujančios to paties teismo išvados

Klaipėdos apygardos teismas, gegužę nagrinėjęs bylą, kurioje VPT prašė taikyti laikinąsias priemones – stabdyti Sporto ir sveikatingumo centro statybą, šio tarnybos prašymo netenkino. Buvo įvertinta tai, kad sutartis ginčijama praėjus septyniems mėnesiams nuo statybos darbų pradžios, kai atlikta darbų už 267 tūkst. 128,02 euro, todėl statybų stabdymas šioje proceso stadijoje darytų neigiamą įtaką tiek jau atliktų statybos darbų rezultatui, tiek šiems darbams panaudotų medžiagų fizinei būklei. Tąkart teismas konstatavo, kad nėra teisinio pagrindo tenkinti VPT prašymą.

Po 1,5 mėnesio – liepos 18 dieną – tas pats teismas priėmė visiškai priešingą sprendimą: sutartis dėl Sporto ir sveikatingumo centro pastato statybos pagal 2013 metais parengtą techninį projektą yra negaliojanti nuo jos sudarymo momento (nors VPT teismo prašė pripažinti sutartį negaliojančia nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos). Savivaldybės administracija šį teismo sprendimą ginčija, nes mano, kad jis yra nepagrįstas. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad byla buvo nagrinėjama rašytinio proceso tvarka, t. y. šalims nedalyvaujant ir nesudarant galimybės pateikti klausimų, papildomų argumentų.

Sporto komplekso finansavimas – iš dviejų šaltinių

Sporto komplekso finansavimo klausimas buvo išspręstas anksčiau negu pradėti ginčijami viešieji pirkimai. 2014 metų gegužės 29 dienos sprendimu Savivaldybės taryba patvirtino 2014–2020 metų plėtros planą, kuriame numatė Sporto komplekso Kretingos mieste statybą ir įrengimą 2014–2017 metų laikotarpiu, šio projekto įgyvendinimui skiriant preliminarią 5 mln. 792,4 tūkst. eurų sumą. Savivaldybės administracija tikėjosi, kad paskelbus rangos darbų viešąjį pirkimą tiekėjai konkurencinėje kovoje pasiūlys mažesnę kainą, todėl Viešųjų pirkimų plane, atsižvelgiant į parengtą techninį projektą, šiam objektui buvo numatyta 4,78 mln. eurų suma (su PVM verte būtų 5 mln. 782 tūkst. 263,30 Eur).

Savivaldybės administracija, turėjusi užduotį pasiekti, kad sporto komplekso statyba būtų įtraukta ne į 2017, o į 2015 metų Valstybės investicijų programą, atliko visus būtinus parengiamuosius darbus (sporto komplekso galimybių studijos, detaliųjų planų ir techninio projekto parengimas), todėl sporto komplekso statybai finansavimas iš VIP buvo skirtas 2015 metais.

VIP lėšos, suteikiančios galimybę atnaujinti rajono sporto, kultūros, švietimo, sveikatos sričių objektų infrastruktūrą, yra skirstomos dalimis ir skirtingoms ministerijoms, kurios savo nuožiūra atrenka finansuotinus objektus. Vadovaujantis Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarka, Savivaldybė VIP lėšas gali naudoti tik konkrečioje programoje nurodytiems investiciniams projektams įgyvendinti (negalima sporto komplekso statybai numatytų VIP lėšų skirti bibliotekos statybai ar atvirkščiai, siekiant bent vieną iš šių objektų pastatyti greičiau).

Savivaldybės administracija neveikė vien savo nuožiūra: prieš sudarant sutartį su rangovu UAB „LitCon“, 2015 metų rugpjūčio 6 dieną gavo Strateginio planavimo tarybos, kurią sudaro Savivaldybės tarybos komitetų pirmininkai, pritarimą. Savivaldybės administracija kryptingai vykdė Savivaldybės tarybos strategiją: 2016 m. vasario 25 d. Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintame 2016–2018 m. strateginiame veiklos plane numatyti du sporto komplekso statybų finansavimo šaltiniai: Valstybės kapitalo investicijų programos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, kurios tikslinamos kiekvienais metais. 2016 metams iš VIP gauta 1 mln. 404 tūkst. eurų, tačiau įvertinus tai, kad norint užsandarinti visą pastatą gali trūkti lėšų, todėl apie 158 tūkst. eurų metų eigoje buvo suplanuota skirti iš Savivaldybės biudžeto. Savivaldybės lėšų prisidėjimo dalis turės būti numatyta ir patvirtinta kiekvienų metų Savivaldybės biudžete.

Įvertintos galimos pasekmės

Savivaldybės administracija, stengdamasi išvengti galimų nuostolių, nesutiko su VPT siūlymu nutraukti rangos darbų sutartį, nes sporto komplekso statybų sustabdymas būtų ekonomiškai netikslingas: būtų prarastas laikas statybos darbams vykdyti, Kretingos rajono visuomenė būtų priversta dar ilgiau laukti sporto komplekso statybos užbaigimo, o tuo laikotarpiu statybos kainos tik augtų. Be to, sustabdžius statybos darbų vykdymą, Savivaldybės administracijai tektų užtikrinti ne tik jau atliktų darbų išsaugojimą (konservavimą), pagamintų medžiagų sandėliavimą, tačiau ir statybvietės apsaugą, o tai sudarytų dideles išlaidas.

Derybos dėl galimo sutarties nutraukimo su sporto kompleksą statančios bendrovės „LitCon“ vadovais buvo vykdomos nuo pat pradžių, kai tik buvo gautas raštas iš VPT, tačiau rangovas nutraukti sutarties, vadovaujantis tarnybos rekomendacija, kategoriškai nesutiko, nurodęs, kad savo teisėtus interesus gins teisme. Todėl iškilo grėsmė, kad sporto komplekso statyba gali būti sustabdyta ne vieneriems metams, kol vyktų teisminiai ginčai su rangovu. Be to, Savivaldybė netektų šiems metams sporto komplekso statybai skirtų 1 mln. 404 tūkst. eurų iš VIP.

Sprendimą apskųsti ginčijamą VPT išvadą Vilniaus apygardos administraciniam teismui Savivaldybės administracija priėmė po konsultacijų su teisininkais ir viešųjų pirkimų specialistais. O gavus Klaipėdos apygardos teismo nutartį netaikyti laikinųjų apsaugos priemonių, Sporto ir sveikatingumo centro statybos darbai nebuvo stabdomi.

Būtina akcentuoti ir tai, kad esant galiojančiai sutarčiai su rangovu, naujas viešasis pirkimas, kol vykdomos teisminės procedūros, negalimas.

Planuojami administracijos veiksmai

Savivaldybės administracijos siekis yra išsaugoti ir investuoti į sporto komplekso statybas visas šiems metams skirtas VIP lėšas.

Pirmiausiai Savivaldybės administracija prašys VPT ir UAB „LitCon“ sudaryti trišalę taikos sutartį, kuria būtų išspręstas VPT reikalavimas nutraukti statybų sutartį. Savivaldybės administracija šia sutartimi įsipareigotų pradėti naują viešąjį atvirą konkursą rangovui parinkti, įvertinus likutinę sporto komplekso statybos darbų vertę. Jeigu toks prašymas nebus tenkinamas, Savivaldybės administracija svarstys galimybę susilaikyti nuo taikos sutarties sudarymo ir lauks Lietuvos apeliacinio teismo nutarties.

Tarybos sprendimu, Sporto ir sveikatingumo centras Kretingoje – prioritetinis objektas, prie kurio statybos reikės prisidėti Savivaldybės biudžeto lėšomis. Šis objektas yra įtrauktas į Valstybės kapitalo investicijų programą, o tai garantuoja tolesnį jo finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų. Jeigu atsitiktų taip, kad Lietuvos apeliacinis teismas priimtų nepalankų Savivaldybei sprendimą ir šiais metais Savivaldybei reikėtų prisidėti didesnę lėšų dalį negu planuota skirti 2016 metais, užtikrinu, kad visos Savivaldybės funkcijos ir visų asignavimų valdytojų išlaidų finansavimas, kuris yra patvirtintas šių metų Savivaldybės biudžete, bus vykdomas. Savivaldybės administracija numatytų galimybę siūlyti tarybai apmokėti šių metų sporto komplekso statybų išlaidas (nuo statybos pradžios rangovui už atliktus darbus buvo sumokėti 304 tūkst. 996,24 euro, likusi nesumokėta suma rugpjūčio 1 d. – 417 tūkst. 370,40 tūkst. Eur) iš surinktų viršplaninių Savivaldybės biudžeto pajamų.

Apibendrindamas noriu pasakyti, kad nuo pat 2012 metų rugpjūčio 14 dienos, kai pradėjau eiti administracijos direktoriaus pareigas, o nuo 2015 metų balandžio 10 dienos šį darbą tęsdamas, kartu prisiėmiau ir didelę atsakomybę, kurios niekada nevengiau. Pasitikiu Savivaldybės administracijos darbuotojais, jų kompetencija atlikti pavestas užduotis. Per pastaruosius dvejus metus Savivaldybės administracija vykdė investicinių projektų daugiau negu už 16 mln. eurų, šiais metais jau suplanuota daugiau negu 5 mln. investicijų į rajono infrastruktūrą, neskaičiuojant planuojamų vykdyti Europos Sąjungos lėšomis finansuojamų projektų.

Tikiu, kad ilgai laukto Sporto ir sveikatingumo centro statybos finansavimas bus tęsiamas.

Virginijus DOMARKAS

Savivaldybės administracijos direktorius


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas