Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Vilniaus gatvės renovacijos projektą koreguojančių architektų pasiūlymai įnešė sumaišties dėl eismo ties Rotušės aikšte organizavimo. Jeigu bus pritarta siūlymui „pastumti“ įvažiavimą iš Rotušės aikštės į Vilniaus gatvę taip, kad jis sutaptų su istorine Vytauto gatvės linija, nebežinia, kiek čia reikės eismą reguliuojančių šviesoforų.

Eismo saugumo komisijos posėdyje daugiausiai diskusijų ir sukėlė Vilniaus gatvės renovacijos projekto korektūros. Pastarąsias pristatę bendrovės „Kelvista“ projektuotojas Valentas Butkus ir projekto vadovas Stasys Talačka prašė Kretingos rajono savivaldybės atstovų patarimo, kaip derėtų spręsti sankryžos ir pėsčiųjų perėjos ties parduotuve „Maxima“ problemą.

Pakoregavus projektą ir perkėlus dabar esantį išvažiavimą toliau į šiaurę, šitaip atkuriant buvusią istorinę Vytauto gatvės ašį, siūloma eismo ir pėsčiųjų srautus reguliuoti keturiais šviesoforais. Vienas jų būtų prie perkeltosios perėjos ties „Maxima“, kitas – prie pėsčiųjų perėjos, kertančios išvažiavimą iš šios parduotuvės kiemo, trečias – prie naujai siūlomos įrengti reguliuojamos pėsčiųjų perėjos arčiau prekybos centro „Senukai“, ketvirtasis gi reguliuotų eismo srautą pereinant išvažiavimą iš Rotušės aikštės.

Dauguma dalyvavusiųjų posėdyje nepritarė sumanymui įrengti dvi pėsčiųjų perėjas per Vilniaus gatvę, juolab kad jas skirtų nedidelis atstumas. Kalbėjusiųjų nuomone, tai tik įneštų sumaišties ir didintų transporto kamščius piko valandomis. Pritarę, kad išsukti iš parduotuvės kiemo būtų leidžiama tik į dešinę pusę, o taip pat tam, kad atvažiuojantys į miesto centrą Birutės gatve automobilių srautai prieš sankryžą išsiskirtų į dvi eismo juostas, posėdžio dalyviai iš pradžių sutarė, jog eismo saugumui užtektų vienos šviesoforo reguliuojamos pėsčiųjų perėjos. Šviesoforai, įrengti panašiai, kaip dabar – ties perkelti numatomu išvažiavimu iš Rotušės aikštės prieš „Maximą“ būtų reguliuojami ne pėstiesiems paspaudus atitinkamą mygtuką, o automatiškai.

Tačiau toliau besigilindami į tai, kaip automobiliai turėtų iš Rotušės aikštės išsukti į Vilniaus gatvę, posėdžio dalyviai atkreipė dėmesį, jog, pasikeitus apžvalgos spinduliams, išsuksiantieji iš aikštės vairuotojai gali nematyti šviesoforo signalo. Tad svarstyta, ar nereiktų įrengti dar dviejų šviesoforų: po vieną iš abiejų išvažiavimo iš aikštės pusių.

Galų gale nutarta palaukti artėjančio Kretingos rajono savivaldybės tarybos posėdžio, kuriame bus priimami sprendimai dėl visų Vilniaus g. renovacijos projekto korektūrų. Jeigu rajono tarybos nariai pritars tam, kad būtų atkuriama istorinė Vytauto gatvės ašis, prie šviesoforų klausimo teks dar grįžti. O jeigu aikštė nesikeis, tai perėja prie „Maximos“ liks ten pat ir beveik tokia pat, kaip dabar.

Aptardami kitas su eismo saugumu susijusias Vilniaus g. renovacijos projekto korektūras, komisijos nariai atkreipė projektuotojų dėmesį į tai, kad iš autobusų stotelės prie „Senukų“ išvažiuosiantys ir į kairę turėsiantys sukti autobusų vairuotojai „užprogramuojami“ laužyti eismo taisykles, nes, išsukdami į antrąją eismo juostą, turės kirsti ištisinę liniją. Tad paprašyta, kad stotelė būtų keliama kuo toliau nuo sankryžos su Birutės ir Mėguvos gatvėmis. Taip pat atkreiptas dėmesys, jog iš projekto dingo perėja ties „Špitole“ ir nėra sužymėti automobilius statyti draudžiantys ženklai.

Eismo saugumo komisijos pirmininkas, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Povilas Černeckis pristatė dar keletą gautų prašymų.

A. Jucio gatvėje gyvenantis salantiškis išreiškė pageidavimą, kad šioje gatvėje automobilių eismas būtų ribojamas iki 30 km/h. Salantų seniūnas Kazimieras Galdikas sakė, jog dauguma šioje gatvelėje esančių individualių namų šeimininkų tokiam pasiūlymui neprieštarauja: gatvelė siaura, šaligatvių nėra, tad kodėl nepritarus iniciatyvai.

Klaipėdos VPK Kretingos rajono PK Viešosios policijos skyriaus Kelių policijos poskyrio viršininko Ričardo Kačino teigimu, racionaliau būtų ir šioje, ir gretimoje S. Nėries gatvėje, kur esama daugiabučių namų, statyti ženklus, nurodančius, jog čia – gyvenamoji zona. Tokį patarimą komisija perduos salantiškiams.

Nebe pirmą kartą į Eismo saugumo komisiją kreipėsi Žibininkų gyventojai bei verslininkai. Pastarieji prieštarauja VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ iniciatyva šią vasarą Liepų gatvėje sustatytiems kelio laikais, draudžiantiems pakelėje statyti automobilius. Verslininkų teigimu, dideli transporto srautai čia būna tik vasarą, o kitais metų ženklais kelkraštyje sustatyti automobiliai eismui netrukdo. Negalintys Liepų g., kuri sutampa su keliu Palanga–Darbėnai, transporto priemonių statyti ar už stovėjimą ne vietoje nubausti potencialūs klientai aplenkia „Žibosos“, „Juozo alaus“ bei kitų bendrovių įmones, tad šitaip kenkiama verslui. VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ Kretingos kelių tarnybos viršininkas Artūras Meškys aiškino, jog kelininkai čia rengia naują projektą, ir ženklai būtini. Beje, pasak Kretingos seniūnijos seniūno Antano Gedmino, neseniai įvykusiame susitikime su Žibininkų gyventojais ir verslo atstovais išsiaiškinta, kad 90 proc. jų pritaria stovėti draudžiantiems ženklams. Tuo pačiu išsiaiškinta ir dėl eismą draudžiančio ženklo Miško g. perkėlimo.

Dar keletą klausimų nuspręsta nagrinėti kitą savaitę įvyksiančiame išvažiuojamajame komisijos posėdyje, kad nariai, prieš priimdami sprendimus, galėtų susipažinti su situacija vietoje.

Livija GRAJAUSKIENĖ


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas