Pajūrio naujienos
Help
2024 Liepa
Pi18152229
An29162330
Tr310172431
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar tikslinga buvo vėl riboti automobilių stovėjimo laiką Rotušės aikštėje Kretingoje?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Kūčių išvakarėse Kretingos Viešpaties apreiškimo Švč. Mergelei Marijai bažnyčioje kretingiškiams buvo pristatyta antroji Kretingos kultūros centro kamerinio choro kompaktinė plokštelė „Klaipėdos krašto religinė muzika“.

Kretingos kultūros centro kamerinio choro vadovas Tomas Ambrozaitis teigė: “Esu laimingas, kad pagaliau per penkerius choro gyvavimo metus žmonės išgirdo mūsų kvietimą: buvome pagerbti ir apdovanoti pilnos bažnyčios klausytojų buvimu”.
Vakaras be bėgimo

„Aš labai laimingas, kad pagaliau per penkerius choro gyvavimo metus žmonės išgirdo mūsų kvietimą. Buvome pagerbti ir apdovanoti pilnos bažnyčios klausytojų buvimu“, - po renginio kalbėjo Kretingos choro vadovas Tomas Ambrozaitis.

„Džiaugiuosi, kad su mumis bendradarbiauti sutiko aktorė Virginija Kochanskytė, tapusi vakaro vedėja ir įnešusi šilumos. Manau, ir chorui buvo įdomu susipažinti su tokiu nuostabiu žmogumi. Į renginį solistės vaidmeniui pasikviečiau ir savo bendražygę Rasa Ultaravičiūtę. Buvome bendramoksliai, iki šiol padedame vienas kitam“,- tęsė choro vadovas.

Keletą kūrinių atlikusio Klaipėdos styginių ansamblio „Dolcissimo“ meno vadovė Liuda Kuraitienė teigė, jog Kretingos kamerinis choras vertas pagyrimų: „Didžiulė laimė koncertuoti su tokiu puikiu choru, tuo labiau, kad choro vadovas jau antrus metus yra ir mūsų orkestro dirigentas“. Pasak L.Kuraitienės, tai jau ne pirmas bendras projektas, ne pirmas koncertas kartu.

„Spaudėme maksimumą, stengėmės, kad žmonėms liktų prisiminimas, įspūdis, juk ne kasdien tokie renginiai mūsų mieste vyksta, ne kasdien ir orkestro galima pasiklausyti. Bandėme įrodyti, jog mūsų dar neužgožė kasdienė rutina, kad dar nenorime prasmegti į pilkumą, į nuolatinį bėgimą“, - atviravo dirigentas.

Antrasis per penkerius metus

Projekto iniciatorius, Kretingos kamerinio choro meno vadovas bei dirigentas T.Ambrozaitis teigė, jog nauja kompaktinė plokštelė atsirado didžiulių pastangų, kainavusių ir nervų, ir sveikatos, dėka. „Pasirodė, jog padaryti įrašą – vienas lengvesnių darbų. Daug labiau privargome, kol surinkome pinigus, kol atsirado tekstas bei jo vertimas, kol buvo sudėtos fotografijos bei kita informacija. Dėl sunkiai suderinamo laiko užsitęsė ir montavimas“.

Kretingos kamerinio choro ir styginių ansamblio koncertas kartu – nebe pirmas šių kolektyvų bendras pasirodymas.

Anot choro vadovo, pirmos dvejos Mišios buvo įrašytos balandžio 29 dieną, antrąkart įrašas buvo daromas spalio pabaigoje, o pirmosios 50 kompaktinių plokštelių gautos tik pristatymo dieną.

Beveik 8 tūkstančiai litų kainavusioje bei 500 vienetų tiražu išleistoje plokštelėje skamba dvejos kompozitorių Alvido Remesos bei Gedimino Purlio Mišios. Solistų partijas atliko sopranas Giedrė Zeicaitė bei tenoras Andriejus Kalinovas. Baritono solo įdainavo pats T.Ambrozaitis.

Titanišką darbą įveikė ir visas ketverias Mišias vargonais įgrojo Kretingos bažnyčios vargonininkė Olivija Kundrotaitė.

Pasak choro vadovo, tiek pristatymo koncertas, tiek plokštelės gimimas - daugelio žmonių nuopelnas. Padėkos verti Kretingos rajono savivaldybės, Kretingos kultūros centro darbuotojai, į bažnyčią įsileidę broliai pranciškonai, daugybę jėgų atidavę ir savaitgalius paaukoję choristai, solistai, vargonininkė ir visi kiti, prisidėję prie šio darbo.

„Tai yra antras mūsų choro albumas ir trečio jau nebebus. Manau, kad dvi plokštelės per 5 metus yra labai gerai. Trečioji atsiras nebent tada, kai prisikaups tokios muzikos, kurią iš tikrųjų norėtųsi išsaugoti, turėti, klausytis“, - sakė vadovas.

Plokštelė gimė naktį

T.Ambrozaitis papasakojo, jog plokštelės įrašai vyko naktimis. „Dirbome Kretingos bažnyčioje naktimis, nes įrašinėjant neturi būti jokio pašalinio garso, jokio triukšmo. Pirmą kartą balandžio mėnesį įrašinėjome šeštadienį nuo septynių vakaro iki pirmos valandos nakties – tik tada iš bažnyčios išlindome“.

Pasak T. Ambrozaičio, smagu, kad ir su šiuo naujuoju choro albumu dirbo Lietuvos liaudies kultūros centro muzikos įrašų ir leidybos studijos garso režisierius Rimantas Motiejūnas bei inžinierius vadybininkas Rimantas Pupeikis. „Tai seni vilkai, profesionalai, su jais lengva dirbti, todėl malonu, kad mūsų bendradarbiavimas tęsiasi dar nuo pirmosios plokštelės įrašinėjimo“, - kalbėjo dirigentas.

Nors chorui teko didžiulis darbo krūvis, vadovas teigė rezultatais esantis patenkintas. „Padarėme viską, ką galėjome. Pavyzdžiui, G.Purlio Mišios tikrai ne mūsų 18 žmonių chorui buvo skirtos, jos reikalauja mažiausiai 40 choristų, tačiau nieko nėra neįmanomo“, - mintimis dalijosi dirigentas.

Choristų kalba, pirmasis Kretingos kamerinio choro albumas - daug šiltesnis. Tačiau šiltesnis tik ta prasme, kad jame skamba įvairi muzika – sudėta viskas, kas gražiausia. Antroji plokštelė - duoklė konkrečiam muzikos žanrui – sakralinei muzikai.

„Būtent Alvido Remesos ir Gedimino Purlio Mišias pasirinkau dėl paprastos priežasties. Tai žmonės, kurie sakralinę muziką Klaipėdos krašte kuria aktyviausiai. Jų muzika skamba ir liturgijos, ir religinių švenčių metu, tačiau šių kompozitorių Mišios dar niekada nebuvo įrašytos“, - atviravo T.Ambrozaitis.

Pašnekovo žodžiais, sakralinė muzika turi išsiveržti iš už bažnyčios sienų, būtina parodyti žmonėms, kad tokia muzika yra ir kad ji atliekama.

„Šios kompaktinės plokštelės būryje draugų nepaklausysi. Tam turi skirti laiko. Žmogus privalo atrasti tam tikrą vietą, nuotaiką, aplinką, kad išgirstų tai, kas užkoduota albume“, - tikino T.Ambrozaitis.

Sakralinė muzika gydo

Kompozitorių A.Remesos bei G.Purlio teigimu, Kretingos kamerinis choras yra pakankamai išaugęs, brandus ir kūrybingas, o po genialiu dirigento T.Ambrozaičio rankos mostu suskambėjusi muzika tik papuošė Kretingos erdvę bei padarė ją turtingesnę.

Kretingos bažnyčioje 13 metų vargonininkavęs klaipėdietis kompozitorius Alvidas Remesa sakė, jog sakralinė muzika galbūt yra tai, ko šiandien labiausiai trūksta. Pašnekovo žodžiais, eteris, televizija persotinti įvairiais garsais, tačiau jie netarnauja žmogaus sveikatai bei ramybei. Sakralinė muzika tokiame pasaulyje atranda savotiškai gerą poziciją. „Ne tiek jau mūsų daug, kurie rašytų sakralinę muziką, patinkančią žmonėms. Tam reikia būti melodistu, turėti melodijos dovaną. O tai pakankamai retas ir šiais laikais brangintinas dalykas“, - kalbėjo kompozitorius.

Klaipėdos psichiatrijos ligoninėje muzikos terapeutu dirbantis A.Remesa šiandien muzikos pagalba bando padėti psichinę negalią turintiems ligoniams. „Žmogus gydosi savo sielą bažnyčioje, tą patį jis gali daryti ir ligoninėje, tai labai artimos sritys“.

Profesorius, Klaipėdos miesto Marijos Taikos Karalienės bažnyčios Sumos choro vadovas ir šios bažnyčios vargonininkas Gediminas Purlys sakė, jog labai jaudinosi pirmą kartą dalyvaudamas savo kūrinių pristatyme.

„Šiais laisvės pojūčio, atgimimo laikais Mišios yra tokia dvasinė erdvė, kurioje kompozitorius gali išreikšti savo vidaus pojūtį. Tu gali atskleisti, koks esi pilietis, muzikantas, kokie jausmai tave užvaldę. Mišias dabar rašo visi, kas netingi. Vieniems sekasi, kitiems mažiau, tačiau visi stengiasi save realizuoti būtent šitame muzikiniame žanre“, - pamąstymais dalinosi kompozitorius.

Kretingos mišriam chorui „Gintaras“ 26 metus vadovavusio G.Purlio žodžiais, religinė muzika turi būti suprantama. „Šiuolaikiškumas šiandien kartais būna perdėtas, jis nepasiekia žmonių širdžių. Tuo tarpu paprasta muzikinė kalba kartais daro daugiau poveikio, didesnį įspūdį, negu griežtai šiuolaikinė muzika. Žmogus yra jausmo vergas“.

Viktorija VAŠKYTĖ


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas