Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar praneštumėte apie narkotikų vartojimą anonimiškai tel. 8 700 60777?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Gimnazistų darbuose – originalios idėjos

  • Dovilė SIMAITYTĖ
  • Vakarų Lietuva
  • 2010-06-01

Kretingos pranciškonų gimnazijoje įsitvirtina nauja tradicija – baigiantis mokslo metams visi I ir III klasių gimnazistai pristato savo metinius projektinius darbus. Mokiniai, savyje išlaisvinę kūrybinį polėkį ar atradę mokslininko aistrą, savo darbais ir netikėtu požiūriu į mokyklinės programos dalykus neretai nustebina ir pedagogus.

Savo parengtus metinius projektinius darbus gimnazistai turi pristatyti viešai – tai ne tik galimybė išmokti parengti įdomią prezentaciją, bet ir gera repeticija prieš lietuvių kalbos įskaitą žodžiu.

Dabar Pranciškonų gimnazijos I ir III klasių gimnazistai gali atsikvėpti – jie jau atsiskaitė už savo per mokslo metus rengtus projektinius metinius darbus, kurie jiems visiems yra privalomi. Iškeltais reikalavimais, metodais ir medžiagos rinkimu bei analize šie projektiniai darbai galėtų pretenduoti ir į rimtus mokslinius darbus, tačiau jie toli gražu nėra „sausi“ ir nuobodūs. Juk temą darbui sugalvoja patys mokiniai, o jų fantazijos, pasirenkant analizuojamą sritį ir objektą, nevaržo taisyklės.

„Kartais komisija ir išsižioja iš nuostabos, kokius darbus sugalvoja ir parengia mokiniai, - pasakojo Kretingos pranciškonų gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Virginija Kvietkauskienė. – Mokiniai gali pasirinkti bet kurį dalyką, pagal kurį rašys metinį projektinį darbą – nesvarbu, ar lietuvių kalbos, ar kūno kultūros. Kadangi trečiokai gimnazistai mokosi pagal individualų ugdymo planą, jie gali gilinti žinias ir to dalyko, kurį yra patys pasirinkę, pavyzdžiui, braižybos, dizaino. Rašydamas metinį projektinį darbą, mokinys gali integruoti ir kelis dalykus. Tarkim, kartą mokiniai parengė darbą tema „Geometrinės figūros kryžiuose“. Darbo autoriams tikrai pasisekė įdomiai pristatyti įvairius Žemaitijos krašto kryžius ir paaiškinti, kokią prasmę kiekvienam jų suteikia geometrinių formų simboliai“.

Pasak V. Kvietkauskienės, rašydami metinius projektinius darbus, mokiniai ne tik pagilina dalykines žinias, bet ir plečia kultūrinį akiratį, ieško ir atranda įvairių šaltinių, tyrinėjimo krypčių. Tie, kurie imasi kūrybinio darbo, atskleidžia savo meniškąją prigimtį ir galbūt pirmą kartą išdrįsta viešai publikuoti savo kūrybą. Pasak V. Kvietkauskienės, jauniesiems literatams tenka ne tik sukurti ir atrinkti tekstus, bet ir nuspręsti, kaip atrodys ir kaip bus iliustruota kūrybos rinktinė. Pernai gimnazistų iniciatyva atskira knyga buvo išleistos brolio pranciškono Bernardo Belicko eilės.

Taigi gimnazistams, pasakojo V. Kvietkauskienė, svarbus motyvas yra tai, kad metiniai projektiniai darbai nenugula gimnazijos lentynose – jie panaudojami ir praktiškai. Pavyzdžiui, prancūzų kalbos mylėtojai suorganizavo Frankofonijos dieną, anglų kalbos – pristatė savo sukurtus filmus, ir taip mokiniai prisidėjo prie gimnazijos bendruomenės gyvenimo. Susižavėjimą sukėlė ir mokinių parengtas darbas, kuriame – tarpukario ir dabarties Kretingos nuotraukos.

„Džiugu, kad į metinius projektinius darbus gimnazistai įtraukia ir jaunesniųjų klasių mokinius. Vienas pavyzdžių – originalus V-VIII klasėms sukurtas matematikos uždavinynas, kuriame visi uždaviniai susiję su gimnazijos pastato išmatavimais,- sakė V.Kvietkauskienė. – Neretai gimnazistai šiuos projektinius darbus pristato ir įvairiose konferencijose, konkursuose, ten pelno prizines vietas.“

Viliamasi, kad I gimnazijos klasėje pradėtą temą mokinys pratęs, dar labiau išplėtos ir papildys naujais faktais mokydamasis ir III klasėje.

Rašydami metinius projektinius darbus, mokiniai išmoksta raštvedybos reikalavimų, kurti mokslinį tekstą, kelti darbo tikslus, uždavinius, pasirinkti tyrimo metodus, suprasti ir paaiškinti, kodėl tema yra aktuali jiems patiems. Šiame kelyje darbo autoriai nelieka vieniši – jie pagalbos gali kreiptis ne tik į savo darbo vadovą, bet ir mokytoją – konsultantą.

Šiemet buvo antrieji metai, kai Kretingos pranciškonų gimnazijos gimnazistams tenka atsiskaityti ir rašant metinius projektinius darbus. Kol kas ši mokslo naujovė tik šaknijasi, todėl gimnazijos pedagogai tobulina gimnazistų konsultavimo bei vertinimo sistemą.

„Šiemet darbus skirstėme nebe į du tipus – kūrybinių ir tiriamųjų, bet dar išskyrėme ir trečiąjį – literatūros kūrybinį. Kiekvienam darbų tipui nustatėme skirtingus kriterijus ir sukūrėme atskirą vertinimo sistemą“,- pasakojo V.Kvietkauskienė. Gautas įvertinimas lemia pasirinkto dalyko metinį vidurkį – mat jis vedamas jau nebe iš dviejų semestrų pažymių, o iš trijų, skaičiuojant ir gautąjį už metinį projektinį darbą.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas